KUGLANJA NA DEVET ČUNJEVA KLASIČNI NAČIN ZA SPORTSKE SUSRETE ZRAČNIH LUKA HRVATSKE
1. OPĆENITO
Kuglanje je sportska grana u kojoj se koristi kugla za pogađanje čunjeva, sa svrhom srušiti što više. Čunjevi su postavljeni utvrđenim sustavom, na određenoj udaljenosti, na posebno pripremljenoj površini. Osnovne odredbe kuglanja klasičnim načinom su:
- vodoravna i glatka površina daske položnice
- vodoravna i glatka površina kuglačke staze
- vodoravna površina postolja za čunjeve
- raspoređenih devet čunjeva, na njihovom postolju, u kvadratu, čija je dijagonala produžetak osi daske položnice i kuglačke staze
- odigravanje kuglama iste težine i promjera
- odigravanje na čunjeve istog oblika, iste visine i težine, osim srednjeg čunja.
- NAČIN IGRANJA
Način igranja u osnivi:
- igra u ‘pune’
Broj hitaca za igru u pune je 30 po stazi, a svaki igrač unutra tima igra jednu stazu. Timovi su ravnopravno raspoređeni na stazama i svaki sljedeća izmjena članova tima se mjenjaju i staze kako bih svi timovi ravnopravno koristili sve staze.
- IGRA U PUNE
Igra u “pune” odigrava se kada je na postolju postavljeno svih devet (9) čunjeva (u daljnjem tesktu: postava) za svaki hitac. Svaki srušeni čunj ima istu vrijednost – jedan (1) – odnosno broj srušenih čunjeva hicem u “pune” daje vrijednost učinka kugle. Učinak kugle u igri u “pune” može iznositi od nula (0) do devet(9) srušenih čunjeva.
- TIM
Tim se sastoji od pet (5) članova, a od toga su dva (2) člana žene i tri (3) člana muškarci.
- ISPRAVAN HITAC
Ispravan hitac je onaj kojeg igrač izvede tako da kuglu položi na dasku položnicu, a zatim ona prođe izlazni vrh daske položnice i aktivira foto-ćelije.
- NEISPRAVAN HITAC
Neispravan hitac je u slučajevima:
- prestupanja iz natjecateljskog prostora (prijestup)
- polaganja kugle izvan daske položnice i na površinu staze (bosa)
- doticanja poda rukom ili koljenom u fazi izvođenja hica, kao i oslanjanja na ogradu, žlijeb ili zid (oslanjanje)
- kad kugla preskoči foto-ćeliju za registiranje hica (poskakivanje kugle),
- ako kugla stigne među čunjeve prije uključenja zelenog svjetla,zbog čega automat nije registrirao učinak hica.
- VREDNOVANJE UČINKA KUGLE
U pravilu svaki se učinak hitca vrednuje prema broju srušenih čunjeva.
- RANGIRANJE TIMOVA
Zbrajanje svih hitaca svih članova tima se računa kao ekipni rezultat tima.
Rezultati timova se rangiraju od 1. do mjesta broja sudionika redom po broju srušenih čunjeva, s tim da je 1. rangirani srušio najviče čunjeva te redom do posljednje rangiranog tima koji je srušio najmanje čunjeva.
- ČUNJ JE ISPRAVNO PAO
Čunj je ispravno pao:
- Ako ga sruši kugla
- Kad ga registrira automat unutar 4 sekunde
- Kad vidno leži, a automat ga ne registrira
- Kad je vidno naslonjen na stranicu martinelu
- ČUNJ JE NEISPRAVNO PAO
Čunj je neisparvno pao:
- Ako je srušen kuglom koja se odbijala od stranice
- Ako je srušne kuglom koja se odbila odostraga
- PROMAŠAJ
Promašaj je onaj hitac kod kojeg kugla nakon izvedenog hitca:
- Na postolju ne sruši niti jedan čunj
- Odbije se od stranice
- Napusti liniju izbačaja a automat ne registrira hitac ( na totalizatoru dodati jedan hitac)
- Napusti zaletište pri ispadanju iz ruke igrača ( na totalizatoru dodati jedan hitac)